. Закон є, його ніхто не відміняв, а пільгових перевезень у Прилуках практично немає.
Міський голова Юрій Беркут повідомив, що він відразу ж попередив автопере-візника про відповідаль-ність за зрив уже проплачених державою пільгових перевезень. Коли це не подіяло, посадовець звернувся в Генеральну прокуратуру України, в обласну і міжрайонну прокуратури з проханням вплинути на ВАТ «Прилуцьке АТП-17407», яке порушує закон стосовно пільгового перевезення пасажирів. Адже це не місто, а держава гарантує перевезення всіх пільговиків.
– Державні субвенції в розмірі мільйона гривень, розраховані згідно з чинним договором на весь рік пільгових перевезень, перераховані автопідприємству ще в травні, – сказав Юрій Володимирович. – Однак керівництво АТП-17407, ігноруючи вимоги закону і умови договору, практично припинило перевезення пасажирів-пільговиків. Посилання на те, що грошей мало, – безпід-ставні. Адже, якщо в Чер-нігові та Ніжині на одного пільговика проплачено відповідно по 19 і 22 гривні, то в Прилуках – 47 гривень (!). До речі, з іншими орга-нізаціями, які надають пільги, ніяких ексцесів не відбувається. Тож у разі подальшого небажання цього перевізника виконувати закон і йти на співпрацю з міською владою міськвиконком буде змушений шукати інших автоперевізників, які б за виділені державні субвенції змогли забезпечити необхідну кількість і якість пільгових перевезень.
Питання про відмову підприємства АТП-17407 здійснювати перевезення пільгових категорій населення, грубе поводження перевізників з пасажирами щоразу порушуються на прийомах громадян, зуст-річах з людьми у комітетах самоорганізації населення, на апаратних нарадах, люди телефонують і звертаються з цим письмово в громадську приймальню міськради.
Як пояснює ситуацію, що склалась, керівництво автопідприємства? Ми звернулись з цим запитанням до начальника ВАТ «Прилуцьке АТП-17407» Анатолія Хоружого. Ось що він відповів:
– Кошти, що ми одержали за рахунок державних субвенцій, уже використані. Ви знаєте, як було подорожчало пальне – автопідприємство працювало собі на збиток. Якщо місто не знайде відповідних коштів, до кінця року ми перевозитимемо пільговиків у звуженому режимі – по одному автобусу на маршрутах №9 та №30, два автобуси ходитимуть по маршруту №1. При потребі пенсіонери мають змогу в центрі міста пересісти на інший напрямок. Так що зможуть добратись в основні мікрорайони.
У перші дні вересня, крім усього, відчувалась ще й гостра нехватка автобусів на багатьох маршрутах, які обслуговує АТП-17407, і вже з другої-третьої зупинки вони йшли переповненими, не зупиняючись на окремих зупинках взагалі. Такі скарги були навіть стосовно маршруту №1 – з Плискунівки люди, щоб устигнути на роботу в центр міста, наймали таксі – не могли за півгодини-годину сісти в автобус. У зв’язку з цим міський голова дав доручення своєму заступнику Олександру Сивенку здійснювати контроль на лінії руху автобусів АТП-17407 і працювати над додатковим залученням до обслуговування пасажирів на цих маршрутах приватних перевізників.
Мені не раз доводилось вислуховувати перепалки людей з кондукторами і водіями в автобусах з приводу того, що не возять уже пенсіонерів безплатно – і тим, і тим доводиться добре попсувати одне одному нерви… Однак іноді весь автобус співчував ветеранам, які на вимогу кондукторів і водіїв покидали звично «пільгові» автобуси АТП-17407 (на них відразу начепили чомусь написи: «Приватний»). Один з дідусів, важко спираючись на паличку, гірко і багато-значно сказав: «А ви теж, дасть Бог, доживете до старості…».
Віктор КРИВОРУЧКО.
На фото: на маршрутах – автобуси без пільг.
|